søndag den 27. januar 2013

Kogebogs-fetish

Jeg elsker alle former for kogebøger. Om det er mad, brød eller kage, så vil jeg eje dem alle. Men det synes Ea vidst ikke er den bedste idé, hehe. Jeg har en del allerede og den jeg bruger mest er, uden tvivl, Meyers bageri. Jeg kan godt lide kogebøger med retter som er lette at gå til og som indeholder ingredienser, som man rent faktisk kan få fat i.
Hvis der liiige er et godt tilbud kan jeg sjældent gå forbi. Jeg er lidt af den overbevisning at der ikke er noget, som hedder "for mange kogebøger"...


I går var vi i Arnold Busck for, at købe lidt bøger til Vigga. Jeg kom liiige fordi mad-sektionen og hold nu op, hvor er det bare mange bøger som jeg stadig ønsker mig. Jeg har lavet en lille liste selvom der er længe til min fødselsdag ;-) Hint, hint Ea.

1. Almanak // 2. Hello Cupcake! // 3. Jamies Great Britain // 4. Nyt Nordisk Hverdagsmad // 5. Newyorker By Heart // 6. Grød //


Hvilken kogebog bliver brugt mest hjemme hos jer?

5 kommentarer:

  1. Jeg er ret vild med Jamie Oliver. Synes at hans mad er tilpas spændende, uden at være helt umulig at gå til.
    Derudover står "Grød" også på min ønskeseddel :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også rigtig mange af hans kogebøger. Nogle er bedre end andre. Er ret glad for den som hedder "alle kan lære at lave mad". Der er mange gode grundopskrifter i :-)

      "Grød" er også et ret spændende koncept. Har set lidt om det i Godmorgen Danmark og finder det ret interessant - og det ser lækkert ud ;-)

      Slet
  2. Jeg bruger enten Allergikogebogen eller Drengerøvskogebogen :) Allergikogebogen er fordi min kæreste hverken kan tåle æg eller nødder og det kan hans familie heller ikke, så den er fantastisk at have :) og den anden måtte jeg bare eje da jeg så den i butikken. Har også flere kogebøger end jeg burde have siger kæresten :D

    SvarSlet
  3. Pt er det meget "børnenes køkken" fra politikken der er i brug herhjemme :) og ellers er jeg også glad for jamie oliver, som der jo i øvrigt sendes hver formiddag på dr1 :)

    SvarSlet
  4. UH! den med cupcakes gad jeg godt !:)

    SvarSlet