tirsdag den 12. marts 2013

Viggas første fingermaleri

I dag besluttede Ea og jeg, at vi ville købe ind til fingermalling. Derfor smuttede vi alle 3 ned i den lokale hobbyforretning og fik handlet fingermalling (giftfri selvfølgelig), tykt papir og forklæde. Derefter kom vi i tanke om, at vi jo hellere også måtte have fat i en voksdug så ud og shoppe det også. Der er jo ingen, som har sagt at fingermalling er billigt - suk.

Da vi kom hjem skulle de nye sager selvfølgelig afprøves. Vigga ville under ingen omstændigheder have forklæde på. Det overraskede mig lidt, men det måtte jeg jo acceptere. Umiddelbart ville hun heller ikke røre ved hverken papir eller maling. Men efter jeg begyndte at male en smule, ja så steg interessen. Hun skiftede lidt i mellem at synes det var fantastisk og at ville have maling af hænderne. Jeg tror virkelig, at det var en vild sanseoplevelse for hende og det var måske en smule overvældende. Men vi havde det nu sjovt og jeg synes hendes maleri blev så fint, så fint.






1 kommentar:

  1. Hi hi nogle søde rynkede bryn. Tror virkelig osse at det er helt mind-blowing!
    Kan osse anbefale at mixe vand og kartoffelmel til den sjoveste, glatte, slimede 'grød' man kan putte fingrene, gribe om mv.
    Det er sjovt! Men der kommer selvfølgelig ikke sådan et FINT billede ud af der...
    Kh. Sofie

    SvarSlet