torsdag den 29. august 2013

En dejlig eftermiddag med billedspam

I dag har jeg haft tidlig fri og det var lige, hvad både Vigga og jeg havde brug for. Synes godt nok ikke vi har haft meget tid sammen, de sidste par dage. Derudover har Vigga sovet SÅ dårligt de sidste to nætter. Hun har jo aldrig været den bedste til at sove om natten og sover stadig ikke igennem, men de sidste to nætter har bare været forfærdelige. Fra klokken 24 begynder hun at vågne ca. hvert 20. minut grædende og ulykkelig. Det har resulteret i en meget træt Vigga og en meget træt mor. I går kunne hun slet ikke hænge sammen pga. træthed. Hun havde ikke overskud til noget og spiste stort set intet hele dagen. Selv måtte jeg "pjække" fra første modul, så jeg lige kunne sove 1,5 time, for at kunne slæbe mig selv afsted til 2. modul. Jeg var selv helt færdig og kan, uden problemer, godt forstå at Vigga havde en hård dag.

I dag har humøret til gengæld været fint. Ea, Eas dagplejebarn og Vigga har været i legestue og der har hun vidst hygget sig. Hun har i hvert fald lavet ballade, men det kan jeg skrive mere om en anden dag ;-) Jeg havde allerede fri klokken 11.45 så jeg var hjemme før hun vågnede fra lur. Og ellers har vi bare hygget os :-)













2 kommentarer:

  1. Min datter reagerede godt nok også voldsomt da vi startede op efter ferien igen... Men faktisk er det værst med hendes søvn hvis enten min mand eller jeg ikek er hjemme til at putte hende...
    Så vågner hun bare igen og igen, indtil hun får lov til at sove inde i vores seng...
    Heldigvis sover hun så ret fast når hun har fået lov til det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor længe varede hendes reaktion? Vigga sov heldigvis meget bedre i nat og havde kun 2 opvågninger, hvilket er meget normalt for hende. Til gengæld gad hun ikke sige farvel til mig i morges - ved ikke om hun er lidt sur på mig. Hun plejer altid at skulle kysse og kramme farvel, følge mig til døren, vinke og hele molevitten. I morges sagde hun bare "nej".

      Vi har kun prøvet ikke at putte hende en enkelt gang, hvor vi skulle til bryllup. Der måtte min mor ligge sig med hende i vores seng. Hun vågnede vidst kort efter, hvor min mor måtte tage hende med ind i stuen og så faldt hun i søvn igen på hende, hvorefter hun kunne ligge hende ind igen. Men hun havde vidst også været ret ked af det :-( Det er ikke noget vi lige kaster os ud i igen i nærmeste fremtid.

      Slet