mandag den 7. april 2014

En helt ny hverdag

Det er ikke meget jeg får blogget for tiden og det er der god grund til. Vores familieliv står overfor en kæmpe omvæltning; både i forhold til at Vigga er startet i vuggestue, men mest fordi at Ea starter på arbejde lige om lidt. Tror vi er ved at forberede os mentalt, så godt vi nu kan. Vores hverdag vil ændre sig væsentligt og vi frygter det nok en smule. Det bliver hårdt at skulle vække Vigga om morgenen, få os alle ud af døren og afsted for derefter at komme hjem sen eftermiddag. Oveni at man bruger største delen af sine vågne timer uden for hjemmet og væk fra sin familie, så skal man også klare alle de praktiske opgaver og have familietid. Jeg ved ikke hvordan alle jer derude klarer det - det er i hvert fald sejt gået!

Derudover fik vi pludselig et boligtilbud i postkassen som vi har ventet på i halvandet år. Vi vil VIRKELIG gerne flytte fra hvor vi bor nu og selvom det ikke fylder her på bloggen så fylder det rigtig meget i vores liv. Den lejlighed vi fik tilbudt var allerede ledig fra d. 1/5, hvilket potentielt kunne have været meget stressende, men i dag fik vi besked om at den var gået til en som stod højere oppe på ventelisten. Vi var ellers virkelig forhåbningsfulde og er temmelig triste over at vi ikke fik den. Sidst vi fik et tilbud derfra er halvandet år siden, så vi kan nok godt forvente at der går mindst lige så længe til det næste!

Så alt i alt går det rigtig godt herhjemme, men vi har haft mange ting at tænke på. Det varer nok også lidt før vi lige kommer os over "tabet" af den lejlighed vi ikke fik ;-) Den havde nemlig et lille frimærke med direkte udgang til en gård med legeplads - tror de fleste Københavnere kan sætte sig ind i hvor stort det er herinde ;-P Det havde været perfekt for Vigga, men vi må vidst bare nyde gården et par år endnu.....

4 kommentarer:

  1. Hvis det var mig ville jeg ringe ret ofte til boligselskabet, som i står på venteliste til og høre hvordan det står til. I en ganske høflig tone selvfølgelig. På den måde må de til sidst blive trætte af at snakke med jer, og give jer en god lejlighed. Og smør gerne lidt tykt på.. F.eks at i ikke længere kan holde til trapperne i jeres egen lejlighed fordi i lider af gigt eller noget ;)

    SvarSlet
  2. Åh hvor jeg kender det! Vi fik tilbudt drømmeboligen, som jeg så længe har gået og sukket efter - desværre var huslejen bare helt ekstrem, så vi må blive boende på 56 kvm, lidt endnu, øv!

    Det betyder nemlig bare SÅ meget, at man evt. har en lille hyggelig gård, legeplads eller grønne områder - især med børn i byen!

    Og åh hvor jeg dog også frygter, når jeg skal tilbage til hverdagen! Jeg begriber virkelig ikke hvordan alle de seje familier med fuldtidsjob og måske et par børn, formår at holde familien samlet - det er så sejt og helt klart muligt!!

    Rigtig go' dag til jer! :)

    //Emilie
    http://gravidmedlupus.blogspot.dk/

    SvarSlet
  3. Men I gør jo også jeres ypperste for at nyde den gård I nu engang har - Men ja, hverdagen med to udearbejdende forældre kan godt være rigtigt stressende

    SvarSlet
  4. Det kunne være interessant hvis du bloggede lidt om hvordan det går med at få arbejdsliv og familieliv til at gå op i en højere enhed. Jeg måtte selv opgive og går i dag hjemme og lever af denne
    http://www.faktorfobi.dk/
    Mine to små børn er kun afsted i børnehave 4-5 timer dagligt. Jeg kunne simpelthen ikke leve mit liv i hamster hjulet. Får i det til at hænge sammen?
    Bedste hilsner
    Anne

    SvarSlet